טיפים לשיפוץ הבית שיעשו לכם חשק לצאת לדרך

טיפים לשיפוץ הבית שיעשו לכם חשק לצאת לדרך

שיפוץ הבית נתפס בעיני רבים כשלב מעיק וממושך, אבל זה יכול להתנהל גם אחרת. מה עושים עוד לפני שמתחילים ובמה כדאי להשקיע? הכנו עבורכם כמה עצות 

שיפוץ הבית הוא לרוב לא דבר שאנחנו מצפים לו בכיליון עיניים. מדובר אמנם בשינוי חיובי, אבל קשה שלא להתעסק כבר מראש בבלגן העתידי שנלווה אליו. איך עושים את זה אחרת ומגיעים לשיפוץ עם מצב רוח חיובי וביטחון בתוצאות? תופתעו עד כמה זה פשוט.

מוציאים מחשבונים

אם עברתם שיפוץ או שניים או ששמעתם רשמים מאחרים, הפערים בין הרצוי למצוי ודאי תפסו חלק ניכר מהסיפור. הפער העיקרי הוא כמובן הפער הכספי, מאחר שרבים מסיימים את תהליך שיפוץ הבית עם הוצאות שחורגות הרבה מעבר למתכונן. הוצאה כספית גדולה יכולה להוציא את הרוח מהמפרשים גם אם השיפוץ יצא מעולה, וכדי להימנע ממנה חשוב להתחיל לתכנן נכון עוד לפני איש המקצוע הראשון. 

במקום להתמקד ברשימת "מה היינו רוצים", צרו שתי רשימות – של השינויים ההכרחיים ושל הדברים שהם בגדר רשות, וקבעו את התקציב הכולל שלכם לפרויקט. הוסיפו מרווח קטן להוצאות לא מתוכננות, ובהתאם לסכום המשוער החליטו מה אתם הולכים לבצע בפועל. 

מטבח משופץ
תכנון הפרטים הקטנים שיפר את התוצאה הסופית

נמנעים מעומס מיותר

אז נכון שהשראה היא השלב הראשון בדרך לשיפוץ מוצלח, אבל חשוב לא ללכת לאיבוד. דפדוף בקטלוג או גלישה לאתר עמוס בתמונות מרשימות, עלולים לגרום לנו להחליט שאנחנו רוצים לרכוש אינספור פריטים ולהחליף את כל המרצפות בבית – אפילו אם רק תכננו לרכוש ספרייה ולצבוע קיר אחד. השתדלו לא להתקבע על פריטים רק כי הם נראים טוב, וזכרו שהתוצאות אמורות לשמש אתכם לאורך שנים.

שואלים את השאלות הנכונות

רוצים לשבור קיר כדי להגדיל את שטח החדר? אולי כל מה שנחוץ לכם הוא שימוש בפריטים שיצרו אשליה של חלל גדול יותר. בחלק מהמקרים שיפוץ גדול הוא תהליך בלתי נמנע, אבל לפעמים ניתן להשיג את המטרה גם באמצעים פחות דרסטיים. אם שיפוץ נרחב הוא דבר שתרצו להימנע ממנו, בדקו אם תוכלו להשיג את התוצאה המבוקשת בדרכים אחרות.

שיפוצניק
עוד רגע מתחילים את העבודה – מה עם הדמיות אדריכליות?;

עוברים מה"מה" ל"איך" בעזרת הדמיות אדריכליות

אז החלטתם על החלפת כיור או שיפוץ במטבח, עכשיו הזמן להחליט איך לעשות את זה. במקום להתאהב בדוגמה הראשונה שמצאתם, הקדישו זמן למחקר שוק כדי למצוא את הדגם שיתאים לתקציב שלכם ואת אנשי המקצוע. בשלב הבא, קבעו לוח זמנים מפורט והחליטו כיצד אתם נערכים אל התהליך. בין אם מדובר בסידורי לינה ובין אם בהגנה על החפצים שנשארים בבית. 

היערכות מתאימה יכולה להפוך כל שיפוץ מאילוץ לתהליך שמסתיים במהרה. השקיעו בעבודה המקדימה גם אם נדמה לכם שאתם יודעים מה אתם מחפשים, ותוכלו לחסוך עוגמת נפש וגם לא מעט זמן.

לסיום, לפני תחילת השיפוץ כדאי להזמין הדמיות אדריכליות המבוססות על התוכניות שלכם בכדי להבין בצורה ריאליסטית תלת מימד איך יראה הפרוייקט בצורתו הסופית. כך תוכלו לחסוך עשרות אלפי שקלים של הוצאות על תיקונים שעלולים להגיע בהמשך.

בהצלחה. 

Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *