איך עוברים לדיור מוגן?

איך עוברים לדיור מוגן?

דיור מוגן מספק פתרון מגורים מותאם, בטיחותי, משודרג ונעים לבני גיל הזהב העצמאיים. אם גם אתם מעוניינים לעשות צעד בכיוון אבל מתלבטים איך להתחיל, אלה השלבים העיקריים שתרצו לעבור

זוג מבוגרים

מעבר לבית דיור מוגן הוא ללא ספק שינוי משמעותי באורח החיים, שעשוי לעתים להיראות מאתגר. כדי לבצע את התהליך באופן מתוכנן ונטול לחצים, חילקנו עבורכם את התהליך לכמה "מדרגות" עיקריות. אלה השלבים העיקריים שהוא כולל:

לפני הכול – קבלו החלטה בנוגע לעצם המעבר

דיור מוגן מציע מבחר עצום של אפשרויות. הוא מהווה מסגרת חברתית, בית בטוח ומוגן, הזדמנות לחיות בסביבה חדשה (או להישאר באזור שאתם אוהבים) ועוד. עם זאת, תחילה תצטרכו להבין ולהיות בטוחים שאתם אכן מעוניינים לבצע את המעבר ובשלים לחשוב על כך בהיבט הכלכלי, החברתי והאישי. תוכלו להתייעץ עם חברים שכבר גרים בבתי דיור מוגן, לסייר בכמה בתים כדי לקבל השראה ורק לאחר מכן להתקדם אל השלב הבא. יהיה עליכם להחליט גם מה לעשות עם הדירה הנוכחית, להבין את מה שיידרש מכם בהיבטי המעבר בפועל ולהחליט אם אתם מעוניינים לעבור את התהליך.

בשלב הבא – החליטו על מה לא תרצו להתפשר

צרו טבלה שתכלול את המאפיינים ההכרחיים עבורכם, את המאפיינים ש"כדאי אבל לא חובה" ואת המאפיינים שאין לכם בעיה להתגמש לגביהם. אלה יכולים להיות סעיפים כמו עיר המגורים, גודל הדירה, הפעילויות החברתיות המוצעות בבית, העלות, הקירבה למקומות הבילוי האהובים עליכם, הנגישות לתחבורה ציבורית ועוד. הכול בהתאם להעדפותיכם האישיות.

הגענו לשלב צמצום האפשרויות

כעת יהיה עליכם לאסוף פרטי בתי דיור מוגן שאתם מעוניינים לבחון, לראות מי מהם עונים על הצרכים שלכם ולהתחיל בפעולת הסינון של המקומות שלא עונים עליהם מכל סיבה שהיא. תוכלו לבקר בכמה מהם כדי לקבל החלטה מבוססת יותר.

בחרתם במקום? מזל טוב!

פנו אל הגורמים הרלוונטיים כדי לבחון אפשרות להתחיל בתהליך. יהיה עליכם לסכם לגבי סוג הדירה, לקבל את המידע המלא אודות תנאי המעבר, העלויות וכדומה. לאחר מכן, תידרשו להתחיל לתכנן את המעבר בהיבט הלוגיסטי. 

Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *